torsdag 19 februari 2009

Vill så gärna

Oj,ser att det var ett tag sedan jag bloggade, ber om ursäkt...men jag har inte haft något att skriva om.

Men nu har det hänt lite iaf.

Jag och en kompis i laget började jobba i vecka åt klubben. Och det går helt enkelt ut på att gå runt till alla ställen vi kan komma på och försöka få dom att vilja sponsar vårat lag.

Kan ärligt säga att det gick riktigt tungt i början, man vet som inte vart man ska börja och sen har man inte så mkt kontakter här i Piteå. Men idag har det gått frammåt, vi har fått en sponsor och sen har vi eventuellt några till på gång :)

Plus så börjar det vara riktigt skoj, nu när folk börjar veta litegrann vilka vi är:)



Så till lägenheten, den börjar se okej ut, men väggarna är kala, vilket dom säkert kommer att vara ett tag till eftersom att vi hela tiden måste be Tomas pappa att ta med slagborren från jobbet och be han komma och hjälpa oss, efterom vi har betongvägg typ överallt i hela lägenheten. Imorgon blir äntligen toaletten klar också, hela veckan har vi fått gå till tvättstugans toalett för att uträtta våra behov :P Men imorgon då ska det vara klart :)



I helgen blir det som vanligt fotboll för hela slanten, vi ska vara i Luleå hela helgen och spela matcher. Så man kommer nog att vara ganska sliten.



Och nu har jag verkligen fått ett il att skaffa en kattunge, har varit ute på blocket en hel del på sistonde och nu idag ringde min kära syster och sa att dom skulle åka till Umeå på lördag för att kolla på en ragdoll kattunge, och då har hon redan en som är ett år, så då skulle hon ha två och jag ingen, så nu har jag tittat extra mkt på blocket, och såklart så var dom dyraste dom sötaste. Blev så fäst vid en sibirisk kattunge ( typ 7000 ) och även en brittisk korthårskatt blågrå (6000)

Dom har man ju inte råd med. Så jag hoppas katterna parar sej nu under mars- april( som är parningsperioden) så att det ploppar upp ännu mer söta kattungar på blocketsom söker hem...( gärna en fin grå hårboll ) :)



Nu ska jag ta och planera min arbetsdag imorgon..

tjiiiiing

1 kommentar:

J sa...

Haha, en liten kissekat.. ;) Du vill alltså ha en ras-katt och ingen bondis? Så gulligt..
Härligt med toaletten!! :) PUSS och sov gott..