torsdag 19 februari 2009

Ett litet tillägg

Jag glömde ju säga det det största som hänt i veckan...
I tisdags åkte hälften av vi i laget till sjukhuset för att göra lite tester, det var blodprov, ultraljud och EKG. Vi åkte dit klockan 18.00 och gissa när jag kom hem, jo...klockan 22 och då hade vi åkt direkt från träningen och inte ätit någon middag, så tro ni att man var hungrig där vid 22...jo, tacka MAX för att ni alltid finns där :P
Jo, åter till provtagningarna, jag har ju sjukhus fobi och sprut fobi, under de senaste 6 åren då jag har tagit blodprover så har jag antingen svimmat lr varit på gränsen. Men inte denna gång, har förstått att man inte ska titta på sprutan då man tar den, då går allt fint. ( är som stolt över mej) :)
Sen var det dags för Ultraljud och det var lite otäckt, eftersom min lillebror har hjärtfel så var jag lite nervös att jag kanske skulle ha något som inte stod helt rätt till...
Men när jag hade klätt av mej på överkroppen och lade mej ner fick jag ju se mitt hjärta och det var såååå coolt, kunde inte sluta titta. Kroppen är allt bra intressant och komplicerad. Men när jag är klar så säger läkaren...
- Jag ser ett läckage i höger förmak....men det är helt normalt,de flesta har det.
Pust....
Efter det var det bara EKG kvar och det såg nog bra ut, dom sa då inget om det iaf...
Det ända som var lite jobbigt var att eftersom min pappa gjorde en ballong sprängning för att vidga kärlen innan han var 50 år på grund av för högt kolesterol så ville läkaren att jag ska ta ytterligare ett blodprov för att kolla mitt kolesterol. BRukar gå i generna så för att vara på den säkra sidan....
Men nu behöver jag förhoppningsvis inte gå in på ett sjukhus igen på ett tag och känna den otäcka lukten av sterilt och den jobbiga miljön.
tjao

1 kommentar:

J sa...

Skönt då det är bortgjort att veta att man är frisk.. :O) Får vad jag förstod stod allt rätt till :)